03-6035624
אבא אחימאיר 23 תל אביב מרכז שוסטר
הארבעה 12 תל אביב

רטיבות באייפון

האייפון נפל למים או נרטב – תיקון אייפון רטוב.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות, בנתיים תתאפק, אל תדליק את האייפון ואל תחבר לחשמל!

מסתבר שכ-30 אחוז מהתקלות במכשירי האייפון או במכשירים סלולריים בכלל נובעות כתוצאה מנפילה של האייפון לאמבטיה, שירותים, ים בריכה או סתם כמה טיפות גשם שהחליטו לנחות דווקא על הכיס שנמצא בו האייפון. מחקר של חברת ביטוח באנגליה מגלה שבכל שנה מושבתים למעלה מחצי מליון מכשירים באנגליה בלבד כתוצאה מנזקי רטיבות למיניהם (בארץ אגב החברות לא מפרסמות נתונים כאלה אז אי אפשר לדעת בדיוק בכמה מכשירים מדובר).
מקובל לקרוא לזה תקלת קורוזיה או נזקי קורוזיה, נגיע לזה בהמשך.

חברות הסלולר חינכו אותנו שבמקרה של רטיבות אין מה לעשות וצריך לרכוש אייפון חדש, זאת תקלה שאינה מכוסה במסגרת אחריות ואפילו לא מכוסה בחלק מהביטוחים. ב -80 אחוז מהמקרים ( ע"פ הניסיון שלנו) בהחלט ניתן להציל את המכשיר, זה מאוד תלוי כמה זמן עבר מאז שהאייפון שהה במים, איזה סוג של מים (מתוקים או מלוחים) ומה נעשה עם המכשיר מהרגע שהמכשיר נפל למים. הסקרנות הטבעית שלנו אומרת ליבש את זה קצת עם מגבת או פן ואז לרוץ ולחבר את המכשיר לחשמל ו/או לנסות להדליק אותו, זוהי טעות קריטית וחמורה ביותר. אסור בשום אופן לחבר לחשמל או לנסות להדליק את המכשיר הרטוב לפני שמפרקים אותו ומנקים אותו בחומר ניקוי מיוחד המונע קורוזיה.

אז מה עושים במקרה והאייפון נרטב ?

ראשית אל תדליקו אותו ואל תחברו אותו לחשמל, בדרך כלל המכשיר יסגר מעצמו או שתראו מסך לבן או לחלופין פסים לבנים.

במידה והמכשיר עדיין דולק, יש לכבות אותו מיידית, לייבש אותו חיצונית ולגשת למעבדה להמשך טיפול בהקדם האפשרי, ככל שעובר זמן רב יותר הסיכוי להציל את המכשיר קטן משמעותית. הקורוזיה תהרוס את הרכיבים והפנימיים וביניהם סוללת האייפון , שקע הטעינה, מסכים, מחברים שונים והכי גרוע הלוח, תיקון נזק בלוח המרכזי יעלה לעיתים כמו רכישת מכשיר חדש, תלוי בדגם המכשיר. לכן חשוב מאוד לכבות אותו (כן אני חופר) לייבש חיצונית ולגשת למעבדה המציעה תיקון קורוזיה באייפון, בהקדם. 

מה לעשות אם אני לא יכול להגיע למעבדה בזמן סביר למעבדה?

יש כמה תרופות סבתא שיכולות לעזור קצת בכדי להגביר את הסיכויים להצלת האייפון אך אינן תחליף לבדיקת מעבדה מייד כשאפשר.

ניתן להכניס את המכשיר לשקית אטומה עם אורז יבש , האורז יספוג חלק מהלחות ובינתיים ידאג שהמצב לא יחמיר. (באותה מידה ניתן להשתמש בחול שמיועד לצרכי חתולים או בג'ל סיליקה). שוב תעצרו את הסקרנות שלכם ואל תדליקו את המכשיר! זה יכול רק להרוס חלקים נוספים כתוצאה מקצרים שיגרמו ע"י המים.

פירוק המכשיר ע"י מי שאינו מנוסה ואין לו רקע טכני טוב, נגמר בדרך כלל בהשבתת המכשיר או בנזק גדול בהרבה ממה שהיה מלכתחילה, הגיעו אלינו אין ספור לקוחות שהנזק הגדול ביותר נגרם כתוצאה מפירוק אגרסיבי שהרס חלקים יקרים מהטלפון. אנחנו נציע לכם תיקון קורוזיה באייפון שיציל לכם את המכשיר, ויגרום לכם להוצאה הרבה יותר קטנה מהמתוכנן. 

דירוג הדף
תאריך הדירוג
שם המאמר
רטיבות באייפון
דירוג הדף
51star1star1star1star1star