03-6035624
אבא אחימאיר 23 תל אביב מרכז שוסטר
הארבעה 12 תל אביב

איזה עוד חידושים נראה בעולם הסלולר ב-2015?

פטנטים רשומים יכולים להשפיע לא מעט על עולם הסלולר של השנים הקרובות. יצרניות החומרה ומפתחות התוכנה משקיעות מיליוני דולרים בשנה בהמצאות מן הסוג הזה. בשוק כל כך דינאמי וצפוף, כל פטנט ברמה גבוהה עשוי להטות את הכף ולגרום להצטרפות לקוחות חדשים.
השאלה היא אילו פטנטים יחזיקו מעמד וכיצד יצרניות המכשירים מתכוונות לייחד את עצמן. את הדוגמא הראשונה לכך קיבלנו כבר בסוף שנת 2014, עם ההמצאה של המטען האלחוטי. המטען משולב בחלק ממכשירי גלקסי המיוצרים על ידי סמסונג והוא צפוי להגיע בקרוב לחברות אחרות. המטען האלחוטי משנה את אופי השימוש במכשירי סלולר והוא כנראה יהפוך במהירות לסטנדרט המקובל בתחום.

המצאות בתחום המצלמות וההתראות

יש עוד כמה פטנטים רשומים שכדאי לשים לב אליהם בעולם הסלולר של שנת 2015. חברת מוטורולה אמנם לא נחשבת שחקנית בולטת בתחום, אך לא מזמן היא הציגה חידוש משמעותי המתייחס למצלמה. כולנו מכירים את הבעיה של פתיחת המצלמה בטלפון הסלולרי לטובת תיעוד תמונות ספונטניות. הפתרון של מוטורולה הוא אפשרות צילום באמצעות שקשוק בלבד.
בנוסף, חלק מהמכשירים מספקים מידע על התראות באמצעות חיישנים המזהים מתי הטלפון מורם. כך נמנעת הפעלה בכל פעם מחדש של המסך לצורך קבלת הודעות ומעקב אחר התראות ושינויים. מבחינת עיצוב, רוב הפטנטים של החברה מתמקדים באפשרות לבצע התאמה אישית של המכשיר. התאמה כזו יכולה לבוא לידי ביטוי בהחלפת הצבע של גב המכשיר, החלק הקדמי, הכפתורים ועוד. אמנם לא מדובר על המצאה המחייבת רישום פטנט, אך היא בהחלט מעידה על מחשבה מקורית ורצון לתפוס נתח שוק נכבד.

גם בישראל לוקחים חלק בהמצאות

הרבה פטנטים רשומים בענף הסלולר מגיעים מישראל. בשנת 2015 צפויים הממציאים הישראלים להוביל את התחום, כמו למשל בעזרת החידוש של עץ סולארי. מדובר למעשה על עמדה מעוצבת המספקת טעינה חופשית לסלולר, אינטרנט אלחוטי, תאורת לילה, מסכי LCD להקרנת תכנים ומים לשתייה. כל העץ מופעל על בסיס מערכת אנרגטית סולארית ולכן הוא תורם לאיכות הסביבה. הקשר בין העץ הסולארי לבין הסלולר נובע מהתפוצה הרחבה של הטלפונים ברחבי העולם. העץ למעשה פותר את הבעיה של טעינה למכשירי הסמארטפון ברחוב או בנקודות מסוימות
יש גם פטנטים רשומים שעדיין לא מיושמים בתוך מכשירי הטלפון. פטנטים אלו עוברים תהליך ארוך של בדיקות, בקרת איכות ופיקוח לפני שהם מגיעים לייצור המוני. יצרניות המכשירים לא יכולות להרשות לעצמן לצאת לשוק עם המצאה שלא סיימה את הפיתוח. בהמצאות אלו עלול להיווצר נזק בלתי הפיך לתדמית של החברה. מעבר לכך, כל החברות בענף הסלולר רוצות להיתפס בתור חדשניות. הדרך לעשות זאת היא לחשוף רק פטנטים שכבר נרשמו ולכן יכולים להיות בשימוש נרחב מבלי להפר זכויות יוצרים.

Sending
User Review
5 (1 vote)